BIG DATA&OPEN DATA У СВІТОВІЙ ТА ВІТЧИЗНЯНІЙ ЖУРНАЛІСТИЦІ: РОЛЬ, ЗНАЧЕННЯ, ТЕНДЕНЦІЇ

Автор(и)

  • Василій Полюга Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2308-3255.2020.26.225317

Ключові слова:

відкриті дані, датафікація, дата-журналістика/журналістика метаданих, дигіталізація, конвергенція, мас-медіа, модель комунікації

Анотація

Нові формати цифрових даних — Big&Open Data — трансформують сучасну модель професійної соціальної комунікації та змінюють параметри комунікації. Поява нових форматів цифрової інформації, зокрема великих даних, передбачає нові способи її пошуку, обробки, аналізу, представлення й візуалізації в журналістиці. Ці зміни повинні знаходити відображення в текстах журналістських матеріалів. Однак є підстави припускати, що вплив великих та відкритих даних на структуру журналістських матеріалів у провідних вітчизняних засобах інформації залишається мінімальним.

Посилання

Big data. (2020). Velyki dani. Material z Vikipedii — vilnoi entsyklopedii. [From Wikipedia, the free encyclopedia]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ (accessed: 29.11.2020).

Open data. (2020). Vidkryti dani. Material z Vikipedii — vilnoi entsyklopedii. [From Wikipedia, the free encyclopedia]. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ (accessed: 29.11.2020).

Kirey, E. A. (2019). Rozvytok i transformatsiia poniattia «Big Data». [Development and transformation of big data concept]. Visnyk Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Tekhnichni nauky. №1. рр. 33–40. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchdtu_2019_1_7 (accessed: 26.11.2020).

Shilina, M. G. (2014). Big Data, Open Data, Linked Data, metadannye v PR: aktual'nye modeli transformacii teorii i praktiki. [Big Data, Open Data, Linked Data, metadata in PR: current models of transformation of theory and practice]. Mediakop. Issue №1. Moscow. URL: http://www.mediascope.ru/node/1486 (accessed: 26.11.2020).

Anderson, B. & Borges-Rey, E. (2019). Encoding the UX: User Interface as a Site of Encounter between Data Journalists and Their Constructed Audiences, Digital Journalism, 7:9, рр. 1253–1269.

Borges-Rey, E. and Stalph, F. (2018) A random walk through data + journalism: assessing the data journalism ecosystem. Paper presented on NODA-2018 (The Nordic Data Journalism Conference). Sodertorn University: Sweden.

Ester Appelgren, Carl-Gustav Linden & Arjen van Dalen (2019). Data Journalism Research: Studying a Maturing Field across Journalistic Cultures, Media Markets and Political Environments, Digital Journalism, 7:9, рр. 1191–1199.

Mayer-Schönberger, V., Cukier, K. (2014). Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think. American Journal of Epidemiology, Vol. 179, Issue 9, рр. 1143–1144, URL: https://doi.org/10.1093/aje/kwu085 (accessed: 26.11.2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-11

Номер

Розділ

Статті