БРЕНД-ЖУРНАЛІСТИКА ТА КРИЗА КЛАСИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ЖУРНАЛІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2021.27.251396Ключові слова:
бренд-журналістика, масова комунікація, комунікант, комунікат, класична парадигма журналізму, способи просування бренду, медіаефектАнотація
У статті проблематизується питання щодо зміни класичної парадигми бачення журналістики як предмета аналізу на тлі появи новітніх тенденцій масмедійної діяльності, зокрема бренд-журналістики.
Бренд-журналістика як новий медіафеномен переформатовує середовище масової комунікації та має тлумачитися через застосування нового підходу, у межах постнекласичної наукової парадигми.
Індустрія 4.0 налаштована на швидкий пошук продуктивних рішень, глобальну інтеграцію потужностей, різнорідну співпрацю й неординарну взаємодію, а бренд-журналістика в такому ракурсі бачиться як новий феномен масовокомунікаційного середовища, що інтегрує інструментарій та комунікаційні навички журналістики з дослідницьки-аналітичними компетентностями маркетингу задля забезпечення новітньої масової аудиторії якісним контентом, медіаефекти якого не суперечать тактичним і стратегічним цілям бренд-менеджменту конкретного проєкту, що при цьому усвідомлює й реалізує свою соцієтальність.
Бренд-журналістика має комунікаційні наміри: постійне, якісне, неупереджене, актуальне, соціально відповідальне й різностороннє інформаційне обслуговування обізнаної, свідомої щодо певного кола питань, вузько зорієнтованої аудиторії, яка прагне спілкування щодо предмету власного інтересу та знається при цьому на діяльності компанії, що опікується цим медіапроєктом.
Посилання
Asmus, A. V. (2009) Mediabrend: tipologicheskiye harakteristiki [The media brand: typological characteristics]. Mediaskop. Vol. 2. URL: http://www. mediascope.ru/node/387 (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Birger, P. (2010) «Brend-zhurnalistika mozhet byt effektivnoy» [«Brend journalism can be effective»], — Каyl Monson. Budushcheye. URL: http:// slon.ru/business/brend_zhurnalistika_mozhet_byt_effektivnoy-462940.xhtml (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Bloher — tse profesiya. Klyuchovi tezy intervyu z komitetom influenser-marketynhu ІАВ Ukrayina (2021) [Blogger is a profession. Key points of the interview with the Influencer Marketing Committee of IAV Ukraine]. URL: https://adsider.com/ua/bloher-tse-profesiia-kliuchovi-tezy-interv-iu-z-komitetom-infliuenser-marketynhu-iab-ukraina (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
«Veluke budivnytstvo», «zamovni» pryvitannya ta komentari Pyeskova — yak dzhynsuvaly rehionalni ZMI. Analituchnyy zvit za veresen 2021 roku (chastyna 1) (2021) [«Great construction», «custom» greetings and comments from Peskov — as dzhynsuvaly the regional media. Analytical report for September 2021 (part 1)]. Instytut demokratiyi imeni Pylypa Orlyka. Oktober 10. URL: https://idpo.org.ua/reports/4352-velike-budivnictvo-zamovni-privitannya-ta-komentari-pyeskova-yak-dzhinsuvali-regionalni-zmi-analitichnij-zvit-za-veresen-2021-roku-chastina-1.html (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Ivanova, O.; Moyseyeva, О. (2021) Zhurnalistyka rishen yak rishennya dlya rehionalnoyi zhurnalistyky [Journalism solution as a solution for regional journalism]. Instytut demokratiyi imeni Pylypa Orlyka. URL: https://idpo.org.ua/articles/4286-zhurnalistika-rishen-yak-rishennya-dlya-regionalno%d1%97-zhurnalistiki.html (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Ivanova, O.; Moyseyeva, О. (2021) Zvit monitorynhu za veresen 2021 roku — Odeska oblast [Call for monitoring for spring 2021 — Odessa region]. Instytut demokratiyi imeni Pylypa Orlyka. URL: https://idpo.org. ua/reports/4350-zvit-monitoringu-za-veresen-2021-roku-odeska-oblast. html (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Ivanova, O.; Moyseyeva, О. (2019) Lokalni ZMI v totalnykh zvyazkakh [Local ZMI in total calls]. Instytut demokratii imeni Pylypa Orlyka. URL: https://idpo.org.ua/articles/3006-lokalni-zmi-v-totalnix-zvyazkax.html (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Ivanova, O.; Moyseyeva, О. (2019) Mistceva presa: Posibnik dlya ZMI. Yak rehionalnym zhurnalistam pratsyuvaty za chasiv novikh media ta kryzy demokratiyi [Local Press: Media Guide. How regional journalists should work in the era of new media and democracy crisis]. Kyiv [In Ukrainian].
Kornev, M. (2015) Brend-zhurnalistyka: staryy-novyy format v media? [Brand journalism: old-new media format?]. Jurnalist. URL: http:// mediatoolbox.ru/blog/brend-zhurnalistika-staryiy-novyiy-format-v-media/ (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Melkov, U. (2015) Lyudyna v postneklasychniy naukoviy kartyni svitu [Human in the post-non-classical scientific picture of the world]. Filosofiya osvity. Vol. 2 (17). pp. 222 234 [In Ukrainian].
Miroshnichenko, A. (2011) Brendy kak media: borba za vnimaniye [Brands as media: the struggle for attention]. Mnenia. URL: https://slon. ru/future/brendy_kak_media_borba_za_vnimanie-598950.xhtml (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Miroshnichenko, A. (2011) Zhurnalistika brendov [Brand journalism]. Shkola effectivnogo texta «Media». URL: http://www.aka-media.ru/ inside/235/ (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Miroshnichenko, A. (2013) Kak korporatsii stanovyatsya media [How corporations become media]. Sostav. URL: http://www.sostav.ru/publication/kak-korporatsiistanovyatsya-media-5473.html (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Poliit-Zanizdra, T. A. (2014) Brend-zhurnalistika — novoye napravleniye v marketing ili zhurnalistike? [Brand journalism — a new trend in marketing or journalism?]. Molodoy uchionіy. Vol. 19. pp. 350–351 [In Russian].
Presrelez Odessa Wine Week (2021) [Press release Odessa Wine Week]. Vynnyy hid Ukrayiny. May 18–21. URL: https://www.uabestwine.com/ odessawineweek (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Romat, E. V. ta in. (2017) Sotsialno-etychnyy marketynh : monografiya [Socio-ethical marketing: a monograph]. Kyiv. 372 p. [In Ukrainian].
Sidenko, I. (2017) Chto takoye brend-zhurnalistika i kak s pomoshchyu SMM poluchit TV-okhvat [What is brand journalism and how to get TV coverage with SMM]. Cossa. URL: https://www.cossa.ru/152/153172/ (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Stelzner, M. (2012) Kontent-marketyng. Novyye metody privlecheniya kliyentov v epokhu Interneta [Content marketing. New Ways to Engage Customers in the Internet Age]. Moskva [In Russian].
Tendentsiyi ta perspektyvy chetvertoyi promyslovoyi revolyutsiyi. Anotatsiya. (2021) 2021: ІІ Mishnarodna naukovo-praktychna konferentsiya «Biznes, innovatsiyi, menedzhment: problemy ta perspektyvy» [Trends and prospects of the fourth industrial revolution. Abstract. 2021 : II International Scientific and Practical Conference «Business, Innovation, Management: Problems and Prospects»]. May 17. URL: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/ view/230938 (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Khto taki inflyuensery I yak vony vplyvayut na nashe zhyttya (2018) [Who are the influencers and how they affect our lives]. August 9. URL: https://tsn.ua/lady/moda/shkola-stilya/hto-taki-inflyuensery-i-yak-voni-vplivayut-na-nashe-zhittya-1198407.html (accessed: 1.11.2021) [In Ukrainian].
Chto takoye advertorial: razbirayemsya. Uznayte, dlya chego informatsyonnyye resursy publikuyut reklamu pod vidom obychnogo kontenta (2021) [What is an advertorial: we understand. Find out why information resources publish ads under the guise of regular content]. SendPuls. April 14. URL: https://sendpulse.ua/ru/support/glossary/ advertorial (accessed: 1.11.2021) [In Russian].
Shults, D., Barns, B. (2003) Strategicheskiye brend-kommunikatsionnyye kampanii [Strategic brand communication campaigns]. Moskva [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).