Контент дитячого блогінгу України відеохостингу YOU TUBE: чинники популярності (за матеріалами каналу «Познаватель»)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2019.25.195586Ключові слова:
YouTube, тематика, мова, контент, дитина, герой, відео, медіаАнотація
У науковому дослідженні аналізуються чинники популярності дитячого контенту відеохостингу YouTube. Об’єктом аналізу був обраний канал «Познаватель», що входить до п’ятірки найпопулярніших українських дитячих каналів мережі YouTube, визначених за кількістю підписників (більше п’яти мільйонів) та переглядів (більше чотирьох мільярдів): канал нараховує 11мільйонів підписників (11, 7) і має чотири мільярди (4 300 491 949) переглядів, але залишається лідером за коефіцієнтом залученості аудиторії (ER view) за переглядами— 2,522%. Актуальність наукової проблеми зумовлена відсутністю в Україні комплексного дослідження феномену дитячого контенту YouTube, зокрема чинників популярності. У результаті проведеного дослідження було проаналізовано такі складові дитячого контенту відеохостингу YouTube, як сітка героїв, структурно-тематичні особливості, лексико-семантичний аспект; визначено чинники популярності дитячого контенту, здійснена спроба окреслити особливості феномену одного з головних героїв каналу — Желейного Ведмедя.Посилання
Vasilevich, O. (2008). Manipulyatsiya svidomistyu v umovah Informatsiynogo suspilstva [Manipulation of consciousness in the information society]. Multiverseum Philosophical Almanac. Vol. 68. pp. 46–56 [Іn Ukrainian].
Kuharskiy, V., Kuharska, N. (2014). Zagrozi bezpetsI dItey u sotsIalnih merezhah [Threats to the safety of children in social networks]. Ukrainian Scientific Journal of Information Security. Vol. 20. Іssue 2. pp. 169–175 [Іn Ukrainian].
Poznavatel [video]. URL: https://www.youtube.com/user/ThePoznavatel/ about (accessed: 17.08.2019).
Saluk, B. (2011). Obraz dutunu-besketnuka kriz pruzmy etnoimagologiyi. Volun philologihna: terst I kontekst. Vol. 11. pp. 222–230 [Іn Ukrainian].
Khodus, E. (2014). Interpassivnost kak sub'ektivnyiy effekt sovremennoy mediakulturyi: k postanovke problemyi. [Interpassivity as a subjective effect of modern media culture: to the formulation of the problem.]. AntropologIchnI vimIri fIlosofskih doslIdzhen. Vol. 5. pp. 7–14 [Іn Ukrainian].
Janhenko, D. (2018). Rejtung ukrainskih YouTube-kanalov dla sotrudnihestwa. Retejlers. URL: https://retailers.ua/news/menedjment/7949-reytingyoutube-blogerov-dlya-sotrudnichestva-tovaryi-dlya-detey-infografika (accessed: 20.11.2019) [Іn Russian].
Burroughs, B. (2017).YouTubeKids: The App Economyand Mobile Parenting. Social Media + Society. April-June. pp. 1–8. URL: sagepub.co.uk/ journalsPermissions.nav 2 (accessed: 15.11.2019) [Іn English].
Craig, D., Cunningham, S. (2017). Toy unboxing: living in a (nunregulated) material world. Media International Australia. Vol. 163(1). pp.77–86 [Іn English]. 9.
Dürager, A., & Livingstone, S. (2012). How can parents support children's internet safety? London. UK : EU Kids Online. URL : http://eprints.lse.ac.uk/id/ eprint/42872 (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Elias, N., & Sulkin, I. (2017). YouTube viewers in diapers : An exploration of factors associated with amount of toddlers’ online viewing. Cyberpsychology : Journal of Psychosocial Research on Cyberspace. Vol. 11(3). Article 2. URL: https:// dx.doi.org/10.5817/CP2017-3-2 (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Hasebrink, U., Görzig, A., Haddon, L., Kalmus, V., & Livingstone, S. (2011). Patterns of risk and safety online : In-depth analyses from the EU Kids Online survey of 9- to 16-year-olds and their parents in 25 European countries. London, UK : EU Kids Online. URL: http://eprints.lse.ac.uk/39356/ (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Hiniker, A., Suh, H., Cao, S., Kientz, J. A. (2016). Screen time tantrums : How families manage screen media experiences for toddlers and preschoolers. In Proceedings of the 2016 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. pp. 648–660. URL: http://www.researchgate.net/publication/290393196_Screen_ Time_Tantrums_How_Families_Manage_Screen_Me dia_Experiences_for_ Toddlers_and_Preschoolers (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Holloway, D. J., Green, L., Stevenson, K. (2015). Digitods : Tod-dlers, touch screens and Australian family life. M/C Journal. Vol. 18(5). URL: http:// journal.media- culture.org.au/index.php/mcjournal/article/view/1024 (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Holloway, D., Green, L., Livingstone, S. (2013). Zero to eight. Young children and their internet usе. London, UK : EU Kids Online. URL: http://eprints. lse.ac.uk/52630/1/Zero_to_eight.pdf (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Holloway, D., Green, L., & Love, C. (2014). “It's all about the apps” : Parental mediation of their preschoolers' digital lives. Media International Australia, Incorporating Culture & Policy. Vol. 153. pp. 148–156. URL: https:// doi.org/10.1177/1329878x1415300117 (accessed: 17.08.2019) [Іn English].
Kabali H., Irigoyen M., Nunez-Davis R., Budacki J.., Mohanty S., Leister K., Bonner R. (2015). Exposure and Use of Mobile Media Devices by Young Children. Pediatrics. Vol. 136. pp. 1044–1055 [Іn English].
Mulligan, T. (2016, March 30). The Sky Kids app follows in the footsteps of Disneylife & YouTube Kids. Midia. URL: https://www.midiaresearch.com/blog/ the-sky-kids-app- follows-in- the-footsteps-of-disneylife-youtube-kids (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
Nansen, B. (2015). Accidental, assisted, automated : An emerging repertoire of infant mobile media techniques. M/C Journal. Vol. 18 (5). URL: http:// journal.media-culture.org.au/ index. php/mcjournal/article/view/1026 (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
Nicoll.B., Nansen B. (2018). Mimetic Production in YouTube toy Unboxing Videos. Social Media + Society. Juli – September. pp. 1–12. URL: sagepub.co.uk/ journalsPermissions.nav (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
Rideout, V. (2013). Zero to eight : Children’s media use in America in 2013. Common Sense Media. October 28.URL: http://m.commonsensemedia.org/sites/ default/files/research/zero-to-eight-2013.pdf (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
Smith K., Shade L. Children’s digital playgrounds as data assemblages : Problematics of privacy, personalization, and promotional culture. Big Data & Society. July–December. pp. 1–12 [Іn English].
Thompson, P. (2015). Mystery woman behind the “richest hands on the internet” revealed : Former pornstar “makes $5m a year unwrapping Disney toys on YouTube”. Daily Mail. February 25. URL: http://www.dailymail.co.uk/ news/ article-2958242/Brazilian-former-porn-star-Diane-DeJesus-mystery-figure5million-year-YouTube-sensation-DC-Toys- Collector.html (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
Zack, E., & Barr, R. (2016). The role of interactional quality in learning from touch screens during infancy : Context matters. Frontiers in Psychology. Vol. 7. Article 1264. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5003922 (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
Zaman, B., Nouwen, M., Vanattenhoven, J., de Ferrerre, E., & Van Looy, J. (2016). A qualitative inquiry into the contextualized parental mediation practices of young children’s digital media use at home. Journal of Broadcasting & Electronic Media. Vol. 60. pp. 1–22. URL: https://doi.org/10.1080/08838151.2015.1127240 (accessed: 13.09.2019) [Іn English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).