Репрезентація досвіду українських жінок-військовослужбовиць у книгах про війну на Сході України (на матеріалі збірок «Дівчата зрізають коси» Є. Подобної та «Жінка війни» А. Шили)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2019.25.195595Ключові слова:
репрезентація війни, жінка на війні, авторські комунікаційні стратегії, автор-спостерігач подій, я-наративАнотація
Cучасна українська документалістика характеризується різними формами репрезентації дійсності. У більшості книг про війну на Сході України увагу приділено образу чоловіка-військовослужбовця. Обрані для аналізу збірки є унікальним явищем української документалістики про воєнні дії, адже в них репрезентовані історії про досвід жінок-військовослужбовиць.
У дослідженні представлено аналіз українських документальних творів про війну на Сході України, зокрема увагу сфокусовано на репрезентації феномену війни за допомогою передачі спогадів жінок-військовослужбовиць, які стали героїнями збірок. Визначено провідні авторські комунікаційні стратегії в аналізованих книгах. Звернено увагу на те, що автори дають можливість героїням розповідати власні історії, промовляти до аудиторії, актуальним є використання я-наративу для організації оповіді.
Для збірок характерним є звернення до почуттів героїнь, тобто збірки стали місцем для їхніх рефлексій та переживання кульмінаційних моментів під час реконструкції подій.
Посилання
Bahtin, M. M. (1986). Estetika slovesnogo tvorchestva [Esthetics of verbal creativity]. Moscow. [In Russian].
Yevtushenko, O. (2014). Reprezentaczi`ya tipu geroya-voyina v drukovanomu medi`adiskursi` [Representation of hero-warrior type in print mediadiscource]. Vi`snik L`vi`vs`kogo uni`versitetu. Seri`ya: Zhurnali`stika : zbi`rnik naukovikh pracz`. Vol. 39. pp. 227–233 [In Ukrainian].
Korablova,V. (2012). Suchasna viyna: virtualna gra chi travma realnogo? [A modern war: Avirtual game or a trauma with real?]. Gumanitarnij visnik Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. Vol. 51. pp. 149–156 [In Ukrainian].
Pavlenko, V. (2018). Reprezentaciya podij u Siriyi v britanskomu voyennomu mediadiskursi [The representation of Syrian events in British war media discourse]. Mizhnarodnij naukovij zhurnal «Internauka». Vol. 5. pp. 22–23 [In Ukrainian].
Podobna, Ye. (2018). Divchata zrizayut kosy. Knyha spohadiv: rosiiskoukrainska viyna. Kyiv. [Іn Ukrainian].
Rizun, V. (2008). Teoriya masovoi komunikatsii [Mass communication theory]. Kyiv. [In Ukrainian].
Rozhdestvenskaia, E. (2010). Narratyvnaia ydentychnost v avtobyohrafycheskom ynterviu [Narrative Identity in an Autobiographical Interview]. Sotsiologiya: metodologiya, metodyi, matematicheskoe modelirovanie. Vol. 30. pp. 5–26 [In Russian].
Frumkyn, K. (2003). Pozytsyia nabliudatelia : Otstranennoe sozertsanye y eho kulturnie funktsyy [Observer Position: Alienated Contemplation and Its Cultural Functions]. Kyіv. [In Russian].
Shyla, A. (2018). Zhinka vijny. Kharkiv [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).