Технологія великих даних (Big Data): основні характеристики та перспективи використання в журналістиці
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2019.25.195599Ключові слова:
великі дані, бази даних, диджиталізація, інтернет, датажурналістика, журналістика мас-медіа, трансмедіа, візуалізація, конвергенція, криза професійної ідентичностіАнотація
У статті досліджуються науково-теоретичні та прагматичні передумови трансформації формату представлення аналітичного медіаконтенту у зв’язку з використанням даних цифрових комп’ютерних та інтернет-баз (так звана дата-журналістика, журналістика «великих даних»), робиться спроба осмислення особливостей використання великих даних для професійної діяльності журналіста. У цілому, використання великих даних може мати особливе значення для трансформацій у сфері журналістики, а ця стаття окреслює майбутні напрямки досліджень журналістики в контексті великих даних.Посилання
Vartanov, S. A. (2017) Big data in online media: approaches and strategies for use. MediaScope. Vol. 4. URL: http://www.mediascope.ru/2375 (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].
Chernetsky, P. P. (2015) Data journalism as a factor of objectivity in online media. Philological Sciences. Questions of theory and practice. Tambov. Vol. 6 (48). Part I. pp. 189–192. URL: www.gramota.net/materials/2/2015/6-1/53. html (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].
Shilina, M. G. (2016) Big & Open Data as a Transformation Factor in Professional Social Communication? Communications. Media Design. Vol. 3. pp. 20–21. URL: https://docplayer.ru/45992510-19-93-m-g-shilina-big-open-datakak-faktor-transformacii-professionalnoy-socialnoy-kommunikacii.html (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].
Crawford, K., Gray, M. L., Miltner, K. (2014). Critiquing Big Data: Politics, Ethics, Epistemology. International Journal of Communication. Vol. 8. pр. 1663– 1672. URL: http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/2167/1164 (accessed: 0112.2019) [Іn English].
Mayer-Schönberger, V., Cukier, K. Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and ThinkBy. URL:https://kopernio.com/ viewer?doi=10.1093/aje/kwu085&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjEwOTMvYW plL2t3dTA4NSJd.CWir4G8b8ZaVWr1Rj3EglQap4_s) (accessed: 01.12.2019) [Іn German].
Moorthy,J. (Coordinator), Lahiri, R., Biswas, N. (2015) Big Data: Prospects and Challenges. The Journal for Decision Makers. URL: https://kopernio.com/vie wer?doi=10.1177/0256090915575450&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjExNzcvM DI1NjA5MDkxNTU3NTQ1MCJd.mRZcxfvSlB8cRZ1rTm9oD_fCzn8 (accessed: 01.12.2019) [Іn English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).