Технологія великих даних (Big Data): основні характеристики та перспективи використання в журналістиці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2308-3255.2019.25.195599

Ключові слова:

великі дані, бази даних, диджиталізація, інтернет, датажурналістика, журналістика мас-медіа, трансмедіа, візуалізація, конвергенція, криза професійної ідентичності

Анотація

У статті досліджуються науково-теоретичні та прагматичні передумови трансформації формату представлення аналітичного медіаконтенту у зв’язку з використанням даних цифрових комп’ютерних та інтернет-баз (так звана дата-журналістика, журналістика «великих даних»), робиться спроба осмислення особливостей використання великих даних для професійної діяльності журналіста. У цілому, використання великих даних може мати особливе значення для трансформацій у сфері журналістики, а ця стаття окреслює майбутні напрямки досліджень журналістики в контексті великих даних.

Посилання

Vartanov, S. A. (2017) Big data in online media: approaches and strategies for use. MediaScope. Vol. 4. URL: http://www.mediascope.ru/2375 (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].

Chernetsky, P. P. (2015) Data journalism as a factor of objectivity in online media. Philological Sciences. Questions of theory and practice. Tambov. Vol. 6 (48). Part I. pp. 189–192. URL: www.gramota.net/materials/2/2015/6-1/53. html (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].

Shilina, M. G. (2016) Big & Open Data as a Transformation Factor in Professional Social Communication? Communications. Media Design. Vol. 3. pp. 20–21. URL: https://docplayer.ru/45992510-19-93-m-g-shilina-big-open-datakak-faktor-transformacii-professionalnoy-socialnoy-kommunikacii.html (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].

Crawford, K., Gray, M. L., Miltner, K. (2014). Critiquing Big Data: Politics, Ethics, Epistemology. International Journal of Communication. Vol. 8. pр. 1663– 1672. URL: http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/2167/1164 (accessed: 0112.2019) [Іn English].

Mayer-Schönberger, V., Cukier, K. Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and ThinkBy. URL:https://kopernio.com/ viewer?doi=10.1093/aje/kwu085&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjEwOTMvYW plL2t3dTA4NSJd.CWir4G8b8ZaVWr1Rj3EglQap4_s) (accessed: 01.12.2019) [Іn German].

Moorthy,J. (Coordinator), Lahiri, R., Biswas, N. (2015) Big Data: Prospects and Challenges. The Journal for Decision Makers. URL: https://kopernio.com/vie wer?doi=10.1177/0256090915575450&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjExNzcvM DI1NjA5MDkxNTU3NTQ1MCJd.mRZcxfvSlB8cRZ1rTm9oD_fCzn8 (accessed: 01.12.2019) [Іn English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-17

Номер

Розділ

Статті