DOI: https://doi.org/10.18524/2308-3255.2019.25.195599
Технологія великих даних (Big Data): основні характеристики та перспективи використання в журналістиці
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Vartanov, S. A. (2017) Big data in online media: approaches and strategies for use. MediaScope. Vol. 4. URL: http://www.mediascope.ru/2375 (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].
Chernetsky, P. P. (2015) Data journalism as a factor of objectivity in online media. Philological Sciences. Questions of theory and practice. Tambov. Vol. 6 (48). Part I. pp. 189–192. URL: www.gramota.net/materials/2/2015/6-1/53. html (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].
Shilina, M. G. (2016) Big & Open Data as a Transformation Factor in Professional Social Communication? Communications. Media Design. Vol. 3. pp. 20–21. URL: https://docplayer.ru/45992510-19-93-m-g-shilina-big-open-datakak-faktor-transformacii-professionalnoy-socialnoy-kommunikacii.html (accessed: 01.12.2019) [Іn Russian].
Crawford, K., Gray, M. L., Miltner, K. (2014). Critiquing Big Data: Politics, Ethics, Epistemology. International Journal of Communication. Vol. 8. pр. 1663– 1672. URL: http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/2167/1164 (accessed: 0112.2019) [Іn English].
Mayer-Schönberger, V., Cukier, K. Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and ThinkBy. URL:https://kopernio.com/ viewer?doi=10.1093/aje/kwu085&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjEwOTMvYW plL2t3dTA4NSJd.CWir4G8b8ZaVWr1Rj3EglQap4_s) (accessed: 01.12.2019) [Іn German].
Moorthy,J. (Coordinator), Lahiri, R., Biswas, N. (2015) Big Data: Prospects and Challenges. The Journal for Decision Makers. URL: https://kopernio.com/vie wer?doi=10.1177/0256090915575450&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjExNzcvM DI1NjA5MDkxNTU3NTQ1MCJd.mRZcxfvSlB8cRZ1rTm9oD_fCzn8 (accessed: 01.12.2019) [Іn English].
Пристатейна бібліографія ГОСТ
Вартанов С. А. Большие данные в онлайн-СМИ: подходы и стратегии использования. Медиаскоп. 2017. Вып. 4. URL: http://www. mediascope.ru/2375 (дата звернення: 01.12.2019).
Чернецкий П. П. Журналистика данных как фактор объективности в сетевых СМИ. Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов : Грамота, 2015. № 6 (48) : в 2-х ч. Ч. I. C. 189–192. URL: www.gramota.net/materials/2/2015/6-1/53.html (дата звернення: 01.12.2019).
Шилина М. Г. Big&Open Data как фактор трансформации профессиональной социальной коммуникации? Коммуникации. Медиа. Дизайн. 2016. № 3. C.20–21. URL: https://docplayer.ru/45992510-19- 93-m-g-shilina-big-open-data-kak-faktor-transformacii-professionalnoysocialnoy-kommunikacii.html (дата звернення: 01.12.2019).
Crawford K., Gray M. L., Miltner K. Critiquing Big Data: Politics, Ethics, Epistemology. International Journal of Communication. 2014. № 8. pp. 1663–1672. URL: http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/2167/116 (дата звернення: 01.12.2019).
Mayer-Schönberger V., Cukier K. Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and ThinkBy. URL: https://kopernio. com/viewer?doi=10.1093/aje/kwu085&token=WzE0NTgyNzUsIjEwLjE wOTMvYWplL2t3dTA4NSJd.CWir4G8b8ZaVWr1Rj3EglQap4_s (дата звернення: 01.12.2019).
Moorthy J. (Coordinator), Lahiri R., Biswas N. Big Data: Prospects and Challenges. The Journal for Decision Makers. 2015. URL: https://kopernio.com/viewer?doi=10.1177/0256090915575450&token= WzE0NTgyNzUsIjEwLjExNzcvMDI1NjA5MDkxNTU3NTQ1MCJd. mRZcxfvSlB8cRZ1rTm9oD_fCzn8 (дата звернення: 01.12.2019).

Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
ISSN: 2308-3255 (Print)