Трансмедійний сторітелінг як синергія жанрів, цифрового контенту та мультимедійних платформ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2019.25.195600Ключові слова:
трансмедійний сторітелінг, крос-медіа, мультимедіа, цифровий контент, лонгрід, конвергенція, синергіяАнотація
У статті закцентовано на ключових моментах розвитку явища трансмедійного сторітелінгу на теренах сучасного медіапростору. Сформульовано передумови виникнення новітніх технологій передавання інформації в журналістиці. Виявлено особливості функціонування трансмедійних історій у вітчизняних медіа. Зокрема, вказано на жанрові форми та різновиди цифрового контенту, які превалюють у створенні українського крос-медійного продукту. Саме їхня дифузія дозволяє виділити трансмедійний сторітелінг як унікальну медійну формацію, що виникає при цьому завдяки синергетичному ефектові, отриманому поєднанням крос-медійних складників. Відображено рівень зацікавленості вищезазначеними питаннями вітчизняних та зарубіжних дослідників.Посилання
Vasylyk, L. (2013) Cross-media as a trend of modern journalism. Naukovi Zapysky Instytutu Zhurnalistyky. Vol. 52. pp. 297–300 [In Ukrainian].
Vasylyk, L. (2015) Transmedia storytelling : рidruchnyk iz cross-media. Schiller Publishing House, Bonn, Sibiu. pp. 27–35 [In Ukrainian].
Pulia, V. (2015) How to create a multimedia longread? Journalist. Vol. 2. pp. 44–45 [In Ukrainian].
Synorub, G. (2017). Transformational processes in the modern media industry as a way to quality journalism. Cross-media: content tehnologii, perspektyty : kolektyvna monografia. pp. 23–32 [In Ukrainian].
Tuzhanskyy, D. (2015). How to write a longread [video]. URL: http:// journalism.ucu.edu.ua/program-highlights/3755/ (accessed: 04.03.2019) [In Ukrainian].
Fanta, I. (2014) Longreads can attract to the site the same traffic as the top-news. URL: http://osvita.mediasapiens.ua/web/online_media/longridi_ mozhut_zaluchati_na_sayt_takiy_samiy_trafik_yak_i_topovi_novini_ilona_fanta/ (accessed: 04.12.2019) [In Ukrainian].
Holfeld, R. (2015) What is cross-media? рidruchnyk iz cross-media. Bonn, Sibiu. pp. 21–23 [In Ukrainian].
Shevchenko, V. (2017) Convergence as a main feature of modern media. Cross-media: content tehnologii, perspektyty : kolektyvna monografia. pp. 8–17 [In Ukrainian].
Evans, E. (2008) Character, Audience Agency and Transmedia Storytelling. Culture & Media, Society. Vol. 30. №2. pp. 39–47 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).