ЗАГОЛОВОК МАС-МЕДІА У ПЛОЩИНІ ЛІНГВІСТИЧНОГО АНАЛІЗУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2020.26.225312Ключові слова:
медійний заголовок, смисловий концентр повідомлення, ефективність заголовка ЗМІ, сугестійна властивістьАнотація
У статті досліджено специфіку медійного заголовка як важливої комунікативної одиниці, а також проаналізовано традиційні й новітні погляди науковців на властивості та функції заголовка мас-медіа. Спираючись на здобутки нейролінгвістичного програмування, розкрито механізм здійснення впливу (сугестії) на рівні газетного заголовка, зокрема акцентовано на трьох етапах реалізації сугестії. У дослідженні акцентовано на тому, що вдалий та дієвий заголовок є смисловим «ядром» повідомлення, психоемоційним «подразником», а також асоціативним стрижнем, що формує відповідне ставлення або настрій читача.
Посилання
Anatomiya reklamnogo obraza (2004). [Anatomy of an advertising image]. Pod obshch. red. A. V. Ovrutskiy. St. Petersburg : Piter. 224 p. [in Russian].
Bart, R. (1989). Izbrannye raboty. Semiotika. Pojetika. [Selected works. Semiotics. Poetics]. Moscow : Progress. 616 p. [in Russian].
Belyanin, V. P. (2000). Osnovy psikholingvisticheskoy diagnostiki (Modeli mira v literature [Fundamentals of Psycholinguistic Diagnostics (Models of the World in Literature)]. Mosсow : Triviola. 448 p. [in Russian].
Bendler, R., Grinder, D. (1996), Struktura magii [Structure of magic]. St. Petersburg : Belyj Krolik. 496 р. [in Russian].
Gal'perin, I. R. (1981). Tekst kak objekt lingvisticheskogo issledovanija. [Text as an object of linguistic research]. Moscow : Nauka. 140 p.
Ivanov, V. F. (2010). Osnovу teorii masovoi komunikatsii i zhurnalistyky [Fundamentals of the theory of mass communication and journalism]. Kyiv : Free Press Center. 258 p. [in Ukrainian].
Karmin, A. S. (2004). Psikhologiya reklamy. [Psychology of advertising]. St. Petersburg: DNA. 512 p. [in Russian].
Kovalevska, T. Yu. (2008). Komunikatyvni aspekty neirolinhvistychnoho prohramuvannia : monografia [Communicative aspects of neurolinguistic programming]. Odesa: Astroprynt. 324 р. [in Ukrainian].
Kutuza, N. V. (2014). Psykholinhvistychni doslidzhennia reklamnykh slohaniv yak pidgruntia novitnoi leksykohrafii [Psycholinguistic studies of advertising slogans as the basis of the latest lexicography]. Odessa Linguistic School: coordinates of modern searches : col. monograph / for general. ed. Kovalevskaya T. Yu. Odessa. publishing house Bukaev V. V. 560 p. [in Ukrainian].
Lazebnyk, Yu. A. (1963). Problemy literaturnoi maisternosti v zhurnalistytsi [Problems of literary skill in journalism]. Kyiv : State Publishing House of Ukraine. 266 p. [in Ukrainian].
Rizun, V. V. (2008). Teoriia masovoi komunikatsii: pidruch. dlia studentiv haluzi 0303 "Zhurnalistyka ta informatsiia" [Theory of mass communication : textbook. for students of the branch 0303 "Journalism and information"]. Kiev : Prosvita. 260 p. [in Ukrainian].
Safonov, A. O. (1974). Aktualizacija gazetnogo teksta (K probleme gazetnyh zagolovkov): avtoref. dis. ... kand. filol. nauk: 10.01.10 «Zhurnalistika [Updating the newspaper text (Of the problem of newspaper headlines) : Abstract of Candidate’s Dissertation: 10.01.10 "Journalism"]. In Moscow un-ty. Moscow. 19 p. [in Russian].
Cherepanova, I. (2002). Zagovor naroda [Conspiracy of the people]. Moscow : KSP+. 464 p. [in Russian].
Krasnobaieva-Chorna, Zh, Harbera, I., Zhurkova, O., Lakomska, І. (2020). Phraseology in Interdisciplinary Dimension : Tradition and Innovation : Collective Monograph [ed. By Т. Kovalevska]. Odesa; Vinnytsia. 160 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).