Репрезентація іміджу ведучого новин на сучасному українському телебаченні (на прикладі ведучих «ТСН» Святослава Гринчука та Наталії Островської)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2022.28.268486Ключові слова:
імідж, іміджеологія, іміджева стратегія, образ ведучого, канал «1 плюс 1», «ТСН», Святослав Гринчук, Наталія ОстровськаАнотація
У сучасному інформаційному просторі важливу роль відіграють телевізійні новини, які є найзатребуванішою формою поширення інформації, а відтак, важливе місце займають ведучі новин. Адже телеведучі прямо чи опосередковано мають вплив на глядача та виступають посередниками між аудиторією та журналістами. Дослідник М. Маргалик писав: «У випуску новин ми разом з новинами отримуємо деяку психологічну підтримку, чи навпаки, відчуваємо її відсутність. Ведучий – це таке обличчя, на яке хочеться дивитися ще раз» [5]. Реципієнт, у свою чергу, споживає ту ключову інформацію, яку подає ведучий через екран телевізора. Цей ланцюг, на нашу думку, є безперервним, особливо зараз, коли аудиторія потребує оперативної інформації від ведучих про головне, що відбувається в країні.
У статті досліджено образ ведучого новин, його манеру викладу інформації, її доступність, а головне – особливості побудови іміджу. Було досліджено імідж Святослава Гринчука та Наталії Островської, які є одними з найупізнаваніших ведучих інформаційних новин на каналі «1+1», з метою кращого сприймання інформації, що носить новинний характер.
Посилання
Andryushchenko, M. J. (2008). Imidjevi imperatyvy ukrainskogo telebachennia: monografia [Image imperatives of Ukrainian television: а monograph]. Kyiv. 215 p. [In Ukrainian].
Andryushchenko, M. J. (2011). Rol veduchogo u tvorenni efektyvnoi telekomunikacii [The role of the presenter in creating an effective telecommunications]. Scientific notes of the Institute of Journalism. Vol. 43. April-June. pp. 113–118 [In Ukrainian].
Goyan, V. V. (2011). Jurnalistska tvorchist na telebachenni: monografia [Journalistic creativity on television: a monograph]. Kyiv. 319 p. [In Ukrainian].
Ivanchenko, M. J. Psyhologichni problem v dyskursy imidju telebachennia [Psychological problems in the discourse of the image of television]. URL: https://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=1584 (access date: 20.11.2022) [In Ukrainian].
Margalyk, V. (2003). Imidj veduchogo televisiinoi programy, iogo vidpovidnist janrovi ta tematyci [The image of the host of the television program, its relevance genres and topics]. Scientific notes of the Institute of Journalism. Kyiv. Vol. 11. pp. 70–84 [In Ukrainian].
Monitoryng spilnogo telemarafonu «Iedyni novyny» za 24 jovtnia 2022 roku [Monitoring of the joint telethon «Edyni novyny» for October 24 in 2022]. URL: https://detector.media/shchodenni-telenovini/article/204323/2022-10-30-monitoryng-spilnogo-telemarafonu-iedyni-novyny-za-24-zhovtnya-2022-roku/ (access date: 24.11.2022) [In Ukrainian].
Pocheptsov, G. (2007). Imidj: ot faraonov do prezidentov. Stroitelstvo voobrajaemyh mifov v mife, skazke, anecdote, reclame, propaganda i pablikrileishens [Image: from pharaohs to presidents. Construction Imaginary myths in myth, fairy tale, anecdote, advertisement, propaganda and public release]. Kyiv. 382 p. [In Russian].
Pocheptsov, G. (2001). Imageology. Kyiv. 698 p. [In Russian].
«Robota dopomagae meni zabuvaty strah», – televeducha «1+1» I marafonu «Iedyni novyny» Natalia Ostrovska (2022) [«Work helps me forget about fear», – TV presenter «1+1» and Natalia Ostrovska of the «Edyny Novyni» marathon]. 1+1. May 17. URL: https://1plus1.ua/tsn/novyny/robota-dopomagae-meni-zabuvati-pro-strah-televeduca-11-i-marafonu-edini-novini-natalia-ostrovska (access date: 26.11.2022) [In Ukrainian].
TSN. Telemarafon «Iedyni novyny» [TSN. Telethon «Edyny Novyny»] [video]. URL: https://wwwyartube.com/watch?v=WXsDvZdWeA (access date: 11.24.2022) [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).