ПРАВОЗАХИСНІ ПИТАННЯ У ФОКУСІ КОНСТРУКТИВНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2308-3255.2024.30.318419

Ключові слова:

конструктивна журналістика, адвокаційна журналістика, журналістика рішень, соціальна відповідальність, об’єктивність, правозахисні питання

Анотація

У статті розглядається зв’язок між конструктивною журналістикою та теорією соціальної відповідальності преси, що передбачає моральний обов’язок журналістів враховувати інтереси суспільства при створенні матеріалів. Аналізується кореляція між основними засадами журналістики соціальної відповідальності, які спрямовані на перехід від конфлікту до конструктивних дискусій, та розглядаються спільні та відмінні риси конструктивної та адвокаційної (правозахисної) журналістики.

На основі моніторингу матеріалів українського медіа «Рубрика» протягом червня-серпня 2024 року, продемонстровано, як впроваджується конструктивний підхід при висвітленні правозахисних тем, зокрема стосовно дітей, жінок, та військовослужбовців і ветеранів. Робота акцентує увагу на характерному пакуванні матеріалів, що відповідає конструктивному підходу та позитивному вирішенню проблем.

Посилання

Drevnitska, A. (2024, July 17). Pidlitkam pro seksualnu osvitu: naichastishi pytannia, tabir Sex Education dlia odnodumtsiv i psykholohichni onlain-konsultatsii [For teenagers about sex education: most frequent questions, the Sex Education camp for like-minded people and psychological online consultations]. Rubryka. Retrieved October 23, 2024, from https://rubryka.com/article/pidlitkam-pro-seksualnu-osvitu/ [in Ukrainian].

Yermakova, I., Shenderovskyi, K., & Yaresko, K. (2020). Prava lyudyny ta bezdomni osoby: holovni informatsiino-komunikatsiini smysly [Human rights and homeless people: main informational and communicational senses]. Prava lyudyny ta masmedia v Ukraini [Human rights and mass media in Ukraine] (Part 2; pp. 142–149). Kyiv: Instytut zhurnalistyky. [in Ukrainian].

Zhytariuk, M. (2018). Teorii ta modeli masovoi informatsii (Masova komunikatsiia) [Theories and models of mass information (Mass communication)] (244 p.). Lviv: LNU imeni Ivana Franka. [in Ukrainian].

Zhytnikova, A. (2022). Komunikatsiinyi potentsial zhurnalistyky rishen v Ukraini [The communicative potential of solutions journalism in Ukraine]. Dìalog. Medìâ-studìï, (28), 60–67. [in Ukrainian].

Ivanova, O. (2023). Monitorynhovi doslidzhennia v systemi nauk pro sotsialni komunikatsii [Monitoring studies in the system of social communication sciences]. Dìalog. Medìâ-studìï, (29), 57–69. [in Ukrainian].

Moskalenko, A. (2024, August 29). “Okupatsiia – tse kontstabir, a tam, de buv ya – kamera suvoroho rezhymu”: yak kolyshnii tsyvilnyi polonenyi strvoryv “Merezhu cholovikiv Ukrainy”. Rubryka. Retrieved October 23, 2024, from https://rubryka.com/article/okupatsiya-tse-kontstabir/ [in Ukrainian].

Reshetukha, T., & Yordan, H. (2021). Pravo dytyny na osvitu: bahatovektornist poniattia ta rekomendatsii shchodo vysvitlennia u media [Child’s right to education: multidimensional concept and recommendations for media coverage]. In I. Vyrtos, & K. Shenderovsky (Eds.), Prava liudyny ta masmedia v Ukraini (Part 3; pp. 150–161). Kyiv: Institute of Journalism. [in Ukrainian].

Smahina, A. (2024, October 23). “rosiia ne maie prava krasty nashe zhyttia”: yak na Zhytomyrshchyni pratsiuie tabir dlia ditei ta molodi z invalidnistiu [“russia has no right to steal our lives”: how a camp for children and youth with disabilities works in Zhytomyr region]. Rubryka. Retrieved October 23, 2024, from https://rubryka.com/article/tabir-dlya-ditej-ta-molodi-z-in-validnistyu/ [in Ukrainian].

Smahina, A. (2024, October 23). “Chuzhykh ditei nemaie”: yak v Uzhhorodi hotuiut do navchannia doshkilniat-VPO [“There are no other people’s children”: how preschoolers-IDPs are prepared for school in Uzhhorod]. Rubryka. Retrieved October 23, 2024, from https://rubryka.com/article/pidgotovka-do-shkoly-dlya-vpo/ [in Ukrainian].

Smahina, A. (2024, October 23). Yak dopomohty ditiam pochuvatysia shchaslyvymy pid chas viiny? Rishennia z Kropyvnytskoho [How to help children feel happy during the war? A solution from Kropyvnytskyi]. Rubryka. Retrieved October 23, 2024, from https://rubryka.com/article/yak-pratsyuye-proyekt-happy-children/ [in Ukrainian].

U koli svoikh: yak Zhinochyi veteranskyi rukh pidtrymuie viiskovosluzhbovyts ta veterankok [Among their own: how the Women’s Veterans Movement supports female servicemembers and veterans]. (2024, July 31). Rubryka. Retrieved October 23, 2024, from https://rubryka.com/article/zhinochyj-veteranskyj-ruh/ [in Ukrainian].

McIntyre, K. E., & Lough, K. (2021). Toward a clearer conceptualization and operationalization of solutions journalism. Journalism, 22(6). https://doi.org/10.1177/1464884918820756

Zhao, X., Jackson, D., & Nguyen, A. (2022). The psychological empowerment potential of solutions journalism: perspectives from pandemic news users in the UK. Journalism Studies, 23(3). https://doi.org/10.1080/1461670X.2021.2023324

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-13

Номер

Розділ

Статті