ДОСЛІДЖЕННЯ МЕДІАПСИХОЛОГІЇ: НІМЕЦЬКИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2308-3255.2024.30.318423

Ключові слова:

медіапсихологія, медіавплив, соціальні міфи

Анотація

Тема нашої статті актуальна для української журналістики тим, що в умовах сучасних глобалізаційних процесів її важливою складовою стає медіапсихологія, дослідженнями якої ґрунтовно займаються в Німеччині. В нашій роботі в історіографічній послідовності розглядаються з перших (з початку ХХ століття) і до сучасних часів медіапсихологічні дослідження німецьких соціальних психологів та соціологів, роботи яких ще не було перекладено українською.

В роботі надається опис і результати перших та сучасних досліджень в галузі радіомовлення: радіореклама та перші «мильні опери» на радіо; залучення слухачів до різних конкурсів та винагород; використання «підсадних качок» та ін.

Особлива увага надається телебаченню та його високим впливовим можливостям. Сучасна медіапсихологія займається питаннями медіавпливу за двома головними напрямами: дослідження споживання медіапродукту та медіапродукування (часто на замовлення, як правило, від політиків чи бізнесу).

Посилання

Arncheim, R. (1944). Radio research. The world of the daytime serial. 1942-1943 (pp. 34–106). New York.

Winterhoff-Spurk, P. (2001). Medienpsychologie: Eine Einführung. Stuttgart: Kohlhammer GmbH.

Trepte, S. (2004). Zur Geschichte der Medienpsychologie. In R. Mangold, P. Vorderer, & G. Bente (Eds.), Lehrbuch der Mdienpsychologie (pp. 3–25). Göttingen: Hogrefe. Retrieved October 20, 2024, from https://www.researchgate.net/publication/215640104

Wölker, H. (1999). Das Problem des Filmwirkung: Eine eksperimentalpsychologische Untersuchung. Bonn: Bouvier-Groeben N.

Zuckerrman, M. (1988). Behavior and biology: research on sensation seeking and reactions to the media. In L. Donohew, H. E. Sypher, & E. T. Higgins (Eds.), Communication, social cognition, and affect (pp. 173–194). Hillsdale: Erlbaum.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-13

Номер

Розділ

Статті