НАВЧАЛЬНА ГАЗЕТА ЯК ПЕРША СХОДИНКА ДО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ В МЕДІА
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2024.30.318425Ключові слова:
журналістська освіта, журналістська майстерність, навчальна газета, практична підготовка, ділова граАнотація
Стаття узагальнює досвід викладання курсу «Журналістська майстерність» на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова.
У статті висвітлено підходи до практичної підготовки фахівців для галузі медіа шляхом випуску навчального періодичного видання. Створення умов, максимально наближених до роботи реальної редакції, дає змогу студентам набути необхідних компетенцій для успішної роботи в друкованих медіа.
Командна робота над випуском газети вимагає неухильного виконання творчих завдань, розвиває критичне мислення, формує взаємну відповідальність.
Майбутні журналісти на практиці вчаться розробляти концепцію видання, організовувати редакцію, розподіляти обов’язки, знаходити теми для своїх творів, писати й редагувати журналістські матеріали, створювати оригінал-макет номера і в підсумку досягати кінцевого результату — випуску періодичного видання.
Посилання
Aktualni aspekty reformuvannia zhurnalistskoi osvity v Ukraini. Spetsialnyi zvit HO “Detektor media” [Current aspects of reforming journalism education in Ukraine. Special report by the PO “Detektor media”]. (2016). Detektor Media. Retrieved September 24, 2024, from https://ms.detector.media/content/files/telekritika_osvita_2016.pdf [in Ukrainian].
Diachenko, I. (2020). Suchasni pidkhody do profesiinoi pidhotovky kompetentnykh fakhivtsiv iz zhurnalistyky ta sotsialnykh komunikatsii [Modern approaches to professional training of competent specialists in journalism and social communications]. Visnyk Zaporizkoho Natsionalnoho Universytetu. Pedahohichni Nauky, (3(2)), 44–49. Retrieved September 24, 2024, from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vznu_ped_2020_3(2)__8 [in Ukrainian].
Diachenko, M. (2013). Metod proektiv u protsesi pidhotovky maibutnikh zhurnalistiv do tvorchoi diialnosti [The project method in the process of preparing future journalists for creative activity]. Pedahohika Formuvannia Tvorchoi Osobystosti u Vyshchii i Zahalnoosvitnii Shkolakh, (32), 176–187. Retrieved September 24, 2024, from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2013_32_27 [in Ukrainian].
Gabor, N. (2018). Zhurnalistika osvita epochy Web.3.0: doslidzhennya, novitni navichky, sproby perezavantazhennya [Journalism education in the Web.3.0 era: research, new skills, attempts at rebooting]. Visnyk Lvivskoho Universytetu. Seriia Zhurnalistyka, (43), 273–279. Retrieved September 24, 2024, from http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_Jur_2018_43_37 [in Ukrainian].
Zhelikhovska, N. (2023). Rozvytok kafedry v umovakh viiny [Development of the department in wartime]. Ukrainska zhurnalistyka u svitovomu informatsiino-komunikatsiinomu konteksti: zdobutky i perspektyvy (pp. 34–41). Kyiv. Retrieved September 24, 2024, from http://journ.univ.kiev.ua/nauka1/wp-content/uploads/2024/02/Conference.pdf [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. (2014). No 1556-VII. Retrieved September 24, 2024, from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Zdoroveha, V. Y. 92008). Teoriia i metodyka zhurnalistskoi tvorchosti [Theory and methodology of journalistic creativity] (276 p.). Lviv: PAIS. [in Ukrainian].
Kalashnyk, N. (2016). Problema akademichnoho vykladannia praktychnykh dystsyplin studentam spetsialnosti “Zhurnalistyka” [The problem of academic teaching of practical disciplines to students of the specialty “Journalism”]. Visnyk Kharkivskoho Natsionalnoho Universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia: Sotsialni Komunikatsii, (9), 39–42. Retrieved September 24, 2024, from http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhISK_2016_9_9 [in Ukrainian].
Kostyuk, V. (2014). Profesiina zhurnalistska osvita: zaporizkyi dosvid (do desiatyrichchia fakultetu zhurnalistyky ZNU) [Professional journalism education: Zaporizhia experience (decades to the anniversary Department of Journalism)]. Naukovi Zapysky Instytutu Zhurnalistyky, 56, 229–233. Retrieved September 24, 2024, from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzizh_2014_56_46 [in Ukrainian].
Mykhaylyn, I. (2024). Zhurnalistska osvita i nauka [Journalism education and science] (336 p.). Sumy: Universytetska knyha. [in Ukrainian].
Paslavskyi, I. (2023). Osuchasnennia zhurnalistskoi osvity v Ukraini ta yii adaptatsiia do potreb redaktsiinykh kolektyviv [Modernization of journalistic education in Ukraine and its adaptation to the needs of editorial teams]. Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, (52–53), 239–248. Retrieved September 24, 2024, from http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/journalism/article/view/11737 [in Ukrainian].
Pidlutskyi, O. (2020). Hazetno-zhurnalne vyrobnytstvo: diialnist media i navchalnyi kurs [Newspaper and magazine production: media activities and training course]. Naukovi Zapysky Instytutu Zhurnalistyky, 2(77), 79–85. Retrieved September 24, 2024, from http://www.scientific-notes.com/wp-content/uploads/2020/12/77_6.pdf [in Ukrainian].
Prystai, H. (2024). Studentskyi vydavnychyi proiekt “Pomizh tekstom: zhurnalisty dlia zhurnalistiv” [Student publishing project “Between the text: journalists for journalists”]. Ukrainskyi Informatsiinyi Prostir, (1(13)), 252–256. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(13).2024.300931 [in Ukrainian].
Prystai, H. (2016). Novyi format vykladannia navchalnoi dystsypliny “Hazetno-zhurnalne vyrobnytstvo” dlia studentiv spetsialnosti “zhurnalistyka” [A new format for teaching the academic discipline “Newspaper and Magazine Production” for students majoring in “journalism”]. Prykladni ta fundametalni aspekty doslidzhen u sotsialnykh komunikatsiiakh : Materialy vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (iss. 4; 158 p.). Ivano-Frankivsk: Yaryna. [in Ukrainian].
Rizun, V. (2016). U mediinoi haluzi nemaie zapytu na pidhotovku kadriv [There is no demand for training in the media industry]. Detektor Media. Retrieved September 24, 2024, from https://ms.detector.media/tip-intervyu/post/17636/2016-10-17-volodymyr-rizun-u-mediynoi-galuzi-nemaie-zapytu-na-pidgotovku-kadriv/ [in Ukrainian].
Tymoshyk, M. (2021). Yak zvilnyty zhurnalistsku osvitu z put teorii masovoi komunikatsii: do problemy vykladannia fakhovykh dystsyplin na fakultetakh zhurnalistyky ukrainskykh universytetiv [How to free journalism education from the shackles of mass communication theories: to the problem of teaching professional disciplines at journalism faculties of Ukrainian universities]. Ukrainskyi Informatsiinyi Prostir, (1(7)), 31–68. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(7).2021.233877 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).