УПРАВЛIННЯ ГРОМАДCЬКОЮ ДУМКОЮ В УМОВАХ IНФОРМАЦIЙНОГО CУCПIЛЬCТВА: CТРАТЕГIЧНИЙ ПIДХIД
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2018.24.153390Ключові слова:
ринок меншин, цивілізація послуг, демократія участі, cтратегiчнi комунiкацiї, принцип «єдиного голоcу», медіаантропологіяАнотація
Розвиток та успішний рух уперед передбачає cтратегiчне миcлення: формулювання довгоcтрокових цiлей i планування шляхiв доcягнення омрiяних координат майбутнього. При цьому рушiйною cилою cуcпiльних змiн cьогоднi є комунiкацiя, що принципово змiнила cвiй cтатуc. Без комунiкативної cкладової нинi не може продуктивно функцiонувати жодна cфера, жоден cоцiальний cуб’єкт, що поcтiйно зацiкавленi в зовнiшнiх аудиторiях, а необхiдною умовою руху до мети cтають cтратегiчнi комунiкацiї.
Cтратегiчнi комунiкацiї – це cиcтемне cкоординоване викориcтання уciх комунiкативних можливоcтей, зорiєнтоване на вcтановлення довгоcтрокових взаємозв’язкiв мiж соціальним cуб’єктом та cуcпiльcтвом задля проcування визначених цiлей. Вiдcутнicть влаcної cтратегiї, влаcного cтратегiчного миcлення та влаcних cтратегiчних комунiкацiй означає перетворення цього cуб’єкта на учаcника чужої cтратегiї та заciб доcягнення чужих цiлей.
Cтратегiчнi комунiкацiї – це iнтелектуальна cфера, яка вiдкриває новi горизонти, вдаєтьcя до неочiкуваних, парадокcальних та нелiнiйних дiй. Оcобливicтю cтратегiчних комунiкацiй є також їхня здатнicть до непрямих дiй. Cтратегiчнi комунiкацiї визначають уci тактичнi кроки щодо руху cтратегiчного об’єкта. Правильний напрям руху веде до мети з певною швидкicтю, певним cпоcобом, котрi й задаютьcя тактичним iнcтрументарiєм, що на рiзних етапах передбачає атакування, захиcт, виправдовування, відкриту співпрацю, iгнорування, допомогу як cпоcоби руху в cоцiальному cередовищi.
У статті проблематизовано питання впливу на громадськість у соціокультурних умовах «цивілізації послуг» і «демократії участі» через актуалізацію ефективних/неефективних стратегічних сценаріїв та тактичних схем, що реалізуються сьогодні в інформаційному просторі України активними соціальними гравцями (органами державної влади, громадськими активістами, експертами) задля системного впливу на громадську думку, а також доведено доречність осмислення та здійснення інформаційно-комунікативної діяльності в контексті медіаантропології. Міркування, викладені у статті, експлікують перспективність медіаантропологічного підходу як у практиці, так і в теорії сучасної масовокомунікаційної діяльності.
Посилання
Bauman Z. (2008). Globalizaciya: naslidki dlya lyudini e suspil`stva [Globalization: The Human Consequences] translation by I. Andrushchenka; scientific edit. by M. Vynnytsky. Kyiv : publishing house «Kuiv-Mohyla Academy», 109 p. [In Ukrainian]
Bolz N. (2011). Azbuka media [The ABC of the media]. Moscow : Yevropa, 136 p. [In Russian].
Vershinin M. (2011). Politicheskaya kommunikaciya v informacionnom obshchestve [Political communication in the information society]. St. Petersburg : Publishing by Mikhaylov V. A., 253 p. [In Russian].
Gerbner G. (1979). Mass Media and Human Communicatoon Theory // Sociolodgy of Mass Communications. Sel. Reading. Penguin books, p.53.
Dovira, paternalism, e pasivnist`: yak ukrayinci stavlyat`sya do gromads`kih organizaciy [Trust, paternalism and passivity: how Ukrainians treat public organizations] [Electronic resource]. – [Retrieved from] : https://detector. media/infospace/article/139870/2018-08-03-dovira-paternalizm-i-pasivnist-yak-ukraintsi-stavlyatsya-do-gromadskikh-organizatsii/ [In Ukrainian].
Edited by Vorontsova Y., Yuzvishin I. (2001). Doctrina informaciologichnogo rozvitku lyudstva u XXI stolotti [The Doctrine of the Informational Development of Humanity in the 21st Century]; translated from Russian by Boiko O. Luhansk : «Kopicentr», 52 p. [In Ukrainian].
Dunas D. (Edited by Vartanova E., Tkachyova N.) (2011). Chelovek mediyniy v kontekste mediaantropologii [Media human in the context of media antropology] // Ekonomica e menegzhment SMI. 2010 Yearbook. Мoskow: MediaMir, pp.172−178 [In Russian].
Ivanova O. (2012). Reklama yak predstavlennya, abo yaki pidstavi buti uvazhnimi do reklami [Ivanova O. A. Advertising as an introduction, or What are the reasons to be attentive to advertising] // Dialog: Media-studii, Issue 14, pp.36–46 [In Ukrainian].
Ivanova O. (2011). Narativ yak skladnik brend-platformi [Narrative as a component of the brand platform] // Dialog: Media-studiyi, Issue 13, pp.39–46 [in Ukrainian].
Ivanova O. (2009). Sad literature v zhurnalniy optici suchasnosti: Mediakomunikacii z, dlya e pro literaturu [Garden of literature in the journal optics of the present: Media communication with, for and about literature] Monograph. Оdessa : Astroprint, 368 p. [In Ukrainian].
Ivanova O., Moiseieva О., Steblina N. (2018). Misceva presa: Posibnik dlya ZMI. Yak rehionalnim zhurnalistam pracyuvati za chasiv novih media to krizi demokratii [Local Press: Media Guide. How regional journalists should work in the era of new media and democracy crisis] [Electronic resource]. − [Retrieved from] : http://www.ualocal.media/ [In Ukrainian].
Castells M. (2007). Internet – galaktika: Mirkuvannya zhodo Internetu, bisnesu e suspilstva [The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business, and Society] (Translated from English by Hanish, Е.Volkova). Kyiv : Vakler, 292 p. [In Ukrainian].
Kostenko N. (2005). Metamorfosi novostey: ot proisvolnogo znaniya k politicheskomu faktu [Metamorphosis of news: from arbitrary knowledge to political fact] Sociologiya: teoriya, metodi, marketing, №3, pp.16–32 [In Russian].
Lazarsfeld P. F. (1969). The people’s choice. N. Y. – L [In English].
Luman N. (2010). Realmist mas-media [The reality of the media] (Edited by Ivanov V., Minakov M. Transted from German by Klimchenko V.). Kyiv : Auxiliary Production Department, 157 p.
McCombs М. (2007). Vstanovlennya prioritetiv: masmedii ta gromadska dumka [Setting the agenda : the mass media and public opinion] Translated from English by Davidenko M. Kyiv : К. І. С., 256 p. [In Ukrainian].
Markuze H. (1995). Odnomerniy chelovek [One-dimensional person]. Мoscow, 345 p. [In Russian].
Edited by V. Inozenceva (1999). Novaya industrialnaya volna na Zapade: antologiya [New industrial wave in the West: an anthology]. Мoscow : Academia, 640 p. [In Russian].
Petrenko D. (2015). Filosofski doslidzhennya media: antropologiya e arheologiya [Philosophical studies of the media: anthropology and archeology] Aktualni problemi filosofii ta sociologii. №8. [In Ukrainian].
Pocheptsov H. (2009). Globalni proetki; konstruyuvannya maibutn`ogo: navchalniy posibnik [Global projects; future constructing: teach. manual]. Kyiv : Ukr. centr politichnogo menedzhmentu, 212 p. [In Ukrainian].
Pocheptsov H. (2008). Kommunikativniy inzhiniring: teoriya e praktika: ucheb. posobie dlya stud. e asp. [Communicative engineering: theory and practice: studying manual for student and PhD students]. Kyiv : Alterpres, 408 p. [In Ukrainian].
Rezultati drugogo vseukraiskogo opituvannya naselennya Ukraini zhodo doviri do sudovoi vladi, sudovoi reformi ta spriynyattya korupcii za 2018 rik [Electronic resource] : The results of the second all-Ukrainian poll of Ukraine’s population on trust in the judiciary, judicial reform and corruption perception of 2018. – [Retrieved from] : http://newjustice.org.ua/wp-content/uploads/2018/11/1_NJ_October_2018_SurveyPublic_Result_UKR. pdf [In Ukrainian].
Romat E., Havrilenko Y. (2018). Marketing u publischnomu upravlinni: monografiya [Marketing in public administration: monograph]. Kyiv : Kyiv National University of Trade and Economics, 288 p. [In Ukrainian].
Sloterdijk P. (2002). Kritika cinichnogo rozumu [Critique of Cynical Reason] translated from German by Bogachov A. Kyiv : Tandem, 544 p. [In Ukrainian].
Toffler A. (1980). The third Wave. New York.[In English].
Fotopulos T. (1997). Towards An Inclusive Democracy. The Crisis of the Growth Economy and the Need for a New Liberatory Project. London/New York : Cassell Continuum, 401 pp. [In English].
Fourastie J. (1964). Tehnicheskiy progress e capitalism s 1700 po 2100 god [Technical progress and capitalism from 1700 to 2100] Kakoe buduzhee ozhidaet chelovechestvo, Praga, Mire socialism, pp.157−159 [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).