КОНТЕНТ ДИТЯЧОГО БЛОГІНГУ УКРАЇНИ ВІДЕОХОСТИНГУ YOUTUBE: ОСОБЛИВОСТІ ЖАНРОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2018.24.153394Ключові слова:
YouTube, жанр, блог, контент, дитина, комерціалізація, відео, медіаАнотація
У науковому дослідженні аналізується жанрологія дитячого контенту відеохостингу YouTube. Об’єктом аналізу були обрані три найпопулярніші українські дитячі канали мережі YouTube, визначені за кількістю підписників (більше п’яти мільйонів) та переглядів (більше шести мільярдів): Kids Diana Shou нараховує 14 мільйонів підписників (14 994 933) і має чотири мільярди (4 550 937 189) переглядів; Miss Katy з одинадцятимільйонною аудиторією (11 453 739) підписників і шести мільярдами переглядів (6 3123 608 820); Mister Max, що має десять мільйонів підписників (10 279 798), але залишається лідером за кількістю переглядів – шість мільярдів (6 470 030 886). Актуальність наукової проблеми зумовлена відсутністю в Україні комплексного дослідження феномену дитячого контенту YouTube, жанрології відеоматеріалів, упливу на дитячу аудиторію. У результаті проведеного дослідження були проаналізовані жанри дитячого контенту відеохостингу YouTube: челендж, «розпаковка іграшок», летсплей, влог, історія; досліджено основні типоформуючі ознаки; окреслено сутність феномену дитячого відеоблогінгу.
Посилання
Vasilevich, O. (2008). ManIpulyatsIya svIdomIstyu v umovah InformatsIynogo suspIlstva [Manipulation of consciousness in the information society]. Multiverseum Philosophical Almanac, 68, рр.46–56 [Іn Ukrainian].
Kuharskiy, V., Kuharska, N. (2014). Zagrozi bezpetsI dItey u sotsIalnih merezhah [Threats to the safety of children in social networks]. Ukrainian Scientific Journal of Information Security, 20, issue 2, рр.169–175 [Іn Ukrainian].
Bauman, Z. (2004). Globalizatsiia. Posledstviia dlia cheloveka i obshchestva [Globalization. The Human Consequences]. Moscow : Ves mir Publ, 188 р. [In Russian].
Baudrillard, J. (2006). Prozrachnost zla [La Transparence du Mal]. Moscow : Dobrosvet [In Russian].
Debor, G. (2000). Obshchestvo spektaklia [Spectacle Society]. Moscow : Logos Publ [In Russian].
Lushchikov, V. A., Terskikh, M. V. (2018). Zhanrovo-tematicheskie I yazykovye osobennosti videoblogov [Video blogging genre, thematical and linguistic properties] // Vestnik Tambovskogo universiteta. Seriya: Obshchestvennye nauki – Tambov University Review. Series: Social Sciences, vol. 4, no. 14, pp.57–75 [In Russian].
Petrenko, M. (2017). Video chellendzh i videoblogi kak instrumentyi manipulyatsii [Video chellendzh and video blogs as tools of manipulation] Materialyi mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii. T. 1., рр.189–194 [Іn Ukrainian].
Regev, Y. (2014). Kritika filtruyuschego razuma. Na meste odnogo selfi vsegda nahodyatsya dva [Criticism of the filtering mind. In place of one selfie, there are always two] Logos. No4 (100), рр.87–94 [In Russian].
Tekuteva, I. (2016). Zhanrovo-tematicheskaya klassifikatsiya videobloginga [Genre-thematic classification of video blogging]. Mediasreda. 11, pp.107–113 [Іn Ukrainian].
Khodus, E. (2014). Interpassivnost kak sub’ektivnyiy effekt sovremennoy mediakulturyi: k postanovke problemyi . [Interpassivity as a subjective effect of modern media culture: to the formulation of the problem]. AntropologIchnI vimIri fIlosofskih doslIdzhen. Vip. 5, рр.7–14. [Іn Ukrainian].
Khorkkhaymer, M., Adorno, T. (1997). Dialektika prosveshcheniia [Dialectic of Enlightenment]. Moscow, 456 р. [In Russian].
Eco, W. (2007). Rol chitatelya. Issledovaniya po semiotike teksta [The role of the reader. Studies on text semiotics]. Moscow : Simpozium, 502 p. [In Russian].
Burroughs B. (2017). YouTube Kids: The App Economy and Mobile Parenting [Electonic resource] // Social Media + Society, April-June, pp.1–8. – [Retrievet from] : sagepub.co.uk/journalsPermissions.nav 2 [In English].
CHILDWISE. (2012). The monitor pre-school report 2012: Key behaviour patterns among 0 to 4 year olds. Norwich, UK: CHILDWISE Research [In English].
Craig, D., & Cunningham, S. (2017). Toy unboxing: living in a(n unregulated) material world // Media International Australia, vol. 163(1), pp.77– 86 [In English].
Holloway, D. J., Green, L., & Stevenson, K. (2015). Digitods: Toddlers, touch screens and Australian family life [Electonic resource] // M/C Journal, vol. 18(5). – [Retrievet from] http://journal.media-culture.org.au/index.php/ mcjournal/article/view/1024 [In English].
Kabali H., Irigoyen M., Nunez-Davis R., Budacki J., Mohanty S., Leister K., Bonner R. (2015). Exposure and Use of Mobile Media Devices by Young Children // Pediatrics, vol. 136, pp.1044 –1055 [In English].
Kids Diana Shou [video] [Electronic resource]. − [Retrieved from] : https:// www.youtube.com/channel/ UCk8GzjMOrta8yxDcKfylJYw.
Miss Katy [video] [Electronic resource]. − [Retrieved from] : https://www. youtube.com/channel/UCcartHVtvAUzfajflyeT_Gg.
Mister Max [video] [Electronic resource]. − [Retrieved from] : https://www. youtube. com/channel/UC_8PAD0Qmi6_gpe77S1Atgg.
Mulligan, T. (2016, March 30). The Sky Kids app follows in the footsteps of Disneylife & YouTube Kids [Electronic resource] // Midia. − [Retrieved from]: https://www.midiaresearch.com/blog/the-sky-kids-app- follows-in-the-footsteps-of-disneylife-youtube-kids [In English].
Nansen, B. (2015). Accidental, assisted, automated: An emerging repertoire of infant mobile media techniques [Electronic resource] // M/C Journal, vol. 18(5). − [Retrieved from]: http://journal.media-culture.org.au/ index. php/mcjournal/article/view/1026 [In English].
Nicoll B., Nansen B. (2018). Mimetic Production in YouTube toy Unboxing Videos [Electronic resource] // Social Media. – Society, Juli – September, pp.1–12. − [Retrieved from]: sagepub.co.uk/journalsPermissions.nav [In English].
Smith K., Shade L. Children’s digital playgrounds as data assemblages: Problematics of privacy, personalization, and promotional culture // Big Data & Society, July–December. – pp.1–12 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).