ПОЯВА МУЛЬТИМЕДІЙНОСТІ, ГІПЕРТЕКСТУАЛЬНОСТІ ТА ІНТЕРАКТИВНОСТІ НА МІСЦЕВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ САЙТАХ, АБО ЯК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОННІ ВИДАННЯ ОПАНОВУВАЛИ МЕРЕЖУ (ЗА МАТЕРІАЛАМИ САЙТІВ «РЕПОРТЕР» ТА «ДУМСКАЯ» ЗА 2005-2014 РОКИ)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2308-3255.2018.24.153399Ключові слова:
інтернет-журналістика, місцеві сайти новин, мультимедійність, гіпертекстуальність, інтерактивністьАнотація
Перші мережеві ЗМІ були спочатку копіями офлайнових. Мультимедійність, гіпертекстуальність та інтерактивність почали з’являтися в текстах новин лише із часом. Відповідно існує потреба вивчення того, яким чином і коли новини в інтернеті набули ознак мережевих текстів. Для цього були обрані два найстаріші одеські сайти «Думская.нет» (існує з 2008) та «Репортер» (із 2004), тексти яких були проаналізовані – із першого року заснування до 2014 року. Встановлено, що у випадку із одеськими сайтами новин спостерігаємо певний період – до 2005-2009 рр., коли гіпертекстуальність, інтерактивність та мультимедійність майже не використовуються. Хоча йдеться саме про мережеві ЗМІ, а не ті ЗМІ, що мали офлайнові аналоги й перейшли в мережу. Із 2009-2010 рр. починає зростати кількість гіперлінків та фото, при цьому відео використовуються рідко. Типова новина на одеському сайті сьогодні зазвичай є текстом із однією запозиченою ілюстрацією, тільки кожна 3–5 новина має лінки (на сайтах відсутня тенденція поєднувати весь масив текстів у мережу за допомогою внутрішніх посилань) та без обговорення читачів (за винятком «Думської», що активно використовує коментарі читачів). При цьому немає залежності між ексклюзивністю контенту й новинами, які найбільше коментуються.
Посилання
Berners-Lee, Т., Facchetti M. (2007). Zasnuvannia pavutyny [Founding of the web], Кyiv: Editorial house Kyjivo-Mohylians’ka academia. [In Ukrainian].
Jurnalistika i konvergentsia: pechemu I kak traditsionnye SMI prevraschautsa v multimedijnue. (2010). [Journalism and convergence: why and how the traditional mass-media become multimedia], Moscow. [In Russian].
Kalmykov, A., & Kohanova, L. (2005). Internet-jurnalistika [Internet- Journalism]. Moscow : UNITI-DANA [In Russian].
Castellz M. (2007). Internet-galaktika. Mirkuvannia schodo Internety, biznesu ta suspil’stva [Internet galaxy. Reflections on the Internet, Business, and Society], Kyiv : Vakler [In Ukrainian].
Craig, R. Internet-jurnalistika: robota jurnalista I redactora u novyh ZMI [Online Journalism: Reporting, Writing, and Editing for New Media], Kyiv, Editorial house Kyjivo-Mohylians’ka academia [In Ukrainian].
Steblyna N. (2018). Vlada chy hromadiany, abo kogo obyraut’ mistsevi ZMI? [Local authorities or citizens, What is the choice of local mass-media?] [Electronic resource]. − [Retrieved from] : https://ms.detector. media/monitoring/regional_newspapers/vlada_chi_gromadyani_abo_kogo_ obirayut_mistsevi_zmi/ [In Ukrainian].
Steblyna N. (2018). Ekskuzyvni novyny na mistsevyh saitah: jakist’ kontentu ta metody zbory informatsiji [Exclusive news on local sites: content quality and methods of gathering information], Obraz, №1 (27), рр.37–51 [In Ukrainian].
Steblyna, N. (2015). Regionalni saitu – dlia kogo I na kogo pratsuut [Regional sites: for whom work and for whom serve], [Electronic resource]. − [Retrieved from] : http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/ regionalni_sayti_dlya_kogo_i_na_kogo_pratsyuyut/ [In Ukrainian].
Steblyna, N. (2016). To chy e blog ganrom. Do problem funktsional’nosti meregevyh textiv (na materiali politychnuh blogiv, opublikovanyh na «Ukrains’kiy pravdi») [Thoughts on blog as a genre. To the problem of the web-text functionality (on the basis of political blogs published on «Ukrainska Pravda», Problemy suchasnogo literaturoznavstva, Issue 22, рр.54–65. [In Ukrainian].
Boczkovski P. (2004). The Processes of adopting multimedia and interactivity in three online newsrooms // Journal of Communication, №54, vol.2, pp.197–213. [In English].
Casero-Ripolles А. (2012). Journalistic contents and new business models: assessment of digital services / А. Casero-Ripolles // El profesional de la informacion, vol. 21, № 4, pp.341–346. [In English].
Curik J. (2014). Multimedia journalist in the newsrooms of the Сzech and Slovak «hospodářské noviny» // Marketing Identity: Explosion of Innovations. [Conference Proceedings from International Scienti_ic Conference «Marketing Identity 2014 : Explosion of Innovations»], 4th–5th November 2014, Trnava. [In English].
Deuze M. (2004). The web and its journalisms: considering the consequences of different types of newsmedia online / M. Deuze // New Media & Society, № 5(2), pp.203–230. [In English].
Drula G. (2015). Forms of Media Convergence and Multimedia Content – A Romanian Perspective // Comunicar, №.44, vol.XXII, pp.131–140.
Esser F., Steppat D. (2017). News Media Use: International Comparative Research // The International Encyclopedia of Media Effects. – Patrick Russler (Editor-in-Chief), Cynthia A. Hoffner, and Liesbet van Zoonen (Associate Editors), New Jersey : Wiley [In English].
Guallar J., Rovira C., Ruiz S. (2010). Multimedia in digital media. Multimedia elements and retrieval systems in the leading Spanish online newspapers// El profesional de la informaciуn, vol.19, №6, pp.620–629 [In English].
Lopez-Garcia X., Rodriguez-Vazquez A.–I., Pereira-Farina X. (2017). Technological Skills and New Professional Profiles: Present Challenges for Journalism // Comunicar, №53, vol.XXV, pp.81–90 [In English].
Marin G., Sanz J., Vazquez S. (2017). Journalistic Multi-Skilling in the News Agencies AFP, EFE, ANSA, and CAN // Tripodos, 2017, №41, pp.157–172 [In English].
McMillan S., Downes E. J. (2000). Defining Interactivity: A Qualitative Identification of Key Dimensions // New Media & Society, №2(2), pp.157–179 [In English].
Mitchell A. S. Publics Globally Want Unbiased News Coverage, but Are Divided on Whether Their News Media Deliver [Electronic resource]. – [Retrieved from] : http://www.pewglobal.org/2018/01/11/publics-globallywant-unbiased-news-coverage-but-are-divided-on-whether-their-newsmedia- deliver/28 [In English].
Newman N. Reuters Institute Digital News Report 2017 [Electronic resource] / Nic Newman, Richard Fletcher, Antonis Kalogeropoulos, David A. L. Levy, Rasmus Kleis Nielsen. – Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism. – [Retrieved from] : https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/ sites/default/files/Digital%20News%20Report%202017%20web_0.pdf [In English].
O’Reily T. What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software [Electronic resource]. – [Retrieved from] : https://www.oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html [In English].
Pena-Fernandez S., Lazkano-Arrillaga I., Garcia-Gonzalez D. (2016). European Newspapers’ Digital Transition: New Products and New Audiences // Comunicar, №46, vol.XXIV, pp.27–35 [In English].
Singer, J. (2003). Campaign contributions: Online newspaper coverage of election 2000 // Journalism and Mass Communication Quarterly, 80 (1), pp.39–56 [In English].
Steensen S. (2011). Online journalism and the promises of new technology. A critical review and look ahead // Journalism Studies June, pp.311–327 [In English].
Sundar S. (2000). Multimedia effects on processing and perception of online news: A study of picture, audio, and video downloads // Journalism and Mass Communication Quarterly, vol.77, № 3, pp.480–499 [In English].
Tameling K., Broersma M. (2013). De-converging the newsroom: Strategies for newsroom change and their influence on journalism practice // The International Communication Gazette, vol.75(1), pp.19–34.
Trillo-Dominguez, M., Alberich-Pascual J. (2017). Deconstruction of journalistic genres and new media: From the inverted pyramid to Rubik’s cube // El profesional de la informacion, vol.26, №6, pp.1091–1099 [In English].
Vobic I. (2011). Online multimedia news in print media: A lack of vision in Slovenia // Journalism, vol.12(8), pp.960 [In English].
Wallace S. (2013). The complexities of convergence: Multiskilled journalists working in BBC regional multimedia newsrooms // Тhe International Communication Gazette, vol. 75(1), pp.99–117 [In English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Діалог: медіа-студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).