РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ ІМІДЖУ ІНДИВІДА: КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Олена Віталіївна Скалацька Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2308-3255.2018.24.153405

Ключові слова:

імідж, репрезентація, представлення, драматургічний підхід, соціальний образ, соціальні мережі, простір, соціальні практики

Анотація

Мета роботи полягає в експлікації комунікативного аспекту репрезентації іміджу індивіда в різноманітних просторах. Конкретним матеріалом, на якому продемонстровано дію концепції, є представлення іміджу індивіда в реальному житті різноманітним соціальним групам та створення акаунта в соціальних мережах. Методологією є драматургічний підхід І. Гофмана, топологічна рефлексія В. Савчука, інтерактивно-драматургічний підхід В. Ільїна, компаративістський аналіз. Зазначена методологія дозволяє простежити технології створення іміджу як модну соціальну практику, яка має певні відмінності у віртуальному та реальному просторах. Драматургічний підхід дозволяє простежити динаміку змін іміджу, пов’язаних з простором і часом. Імідж визначено як соціальний образ, головною особливістю якого є мінливість. Акцентується увага на тому, що вагомою складовою іміджу є візуальність, яка ґрунтується на тенденціях моди. У цьому випадку мода виступає як візуальна практика побудови іміджу для кодування соціальних ролей індивіда. Простежено взаємозв’язок практики створення іміджу індивіда з простором моди та його практики кодування/декодування зовнішнього образу, представлення індивіда в різноманітних соціальних групах за допомогою драматургічного підходу. Запропонована загальна модель дозволяє конкретизувати технології побудови іміджу як системи сучасних кодів, метою якої є створення повідомлення для певних соціальних груп. Структурні елементи та комунікаційні компоненти іміджу можуть стати об’єктом дослідження наступних публікації.

Посилання

Goffman, E. (2000). Predstavlenie sebya drugim v povsednevnoj zhizni [The Presentation of Self in Everyday Life], Moscow, «KANON-press-Ts», «Kuchkovo pole», 304 p.[In Russian].

Єvropejs’kij slovnik fіlosofії: Leksikon neperekladnostej (2009) [European Dictionary of Philosophy : Lexicon of Untranslatables]/ Editor B.Kassen. Kyiv, DUH І LІTERA, vol.1, 576 p. [In Ukrainian].

Il’in, V. I. (2010). Povsednevnaya zhizn’ kak teatr: metodologicheskie principy analiza [Daily life as a theater: methodological principles of analysis]. Sociologiya, №1, pp.55–61 [In Russian].

Legen’kij, Y. G. (2003). Metaistoriya kostyuma [A Metahistory of Costume]. Kyiv, NMAU іm. P.І. CHajkovs’kogo, 284 p. [In Ukrainian].

Panasyuk, A. Y. (2003). YA – Vash imidzhmejker i gotov pomoch’ sformirovat’ Vash professional’nyj imidzh [I am your image maker and ready to help shape your professional image], Moscow, Delo, 240 p. [In Russian].

Pochepcov, G. G. (2004). Imidzhelogiya [Imageology]. Moscow : Refl-buk; Kyiv : Vakler, 576 p. [In Russian].

Savchuk , V. V. (2012). Topologicheskaya refleksiya [Topological Reflection], Moscow : Kanon + ROOI «Reabilitaciya», 416 p. [In Russian].

Toffler, A. (2002). SHok budushchego [Future Shock] / per. s angl. E. Rudneva i dr. Moscow : OOO «Izdatel’stvo ACT», 2002, 557 p. [In Russian].

Miller, H. (1995). The Presentation of Self in Electronic Life: Goffman on the Internet [Electronic resource]. − [Retrieved from] : http://www.douri.sh/ classes/ics234cw04/miller2.pdf [In English].

Reichart, L. (2015). I’m Going to Instagram It! An Analysis of Athlete Self-Presentation on Instagram [Electronic Resource]. − [Retrieved from] : http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/08838151.2015.1029125 [In English].

Schau H. J., M. C. Gilly M. C. We Are What We Post? Self-Presentation in Personal Web Space [Electronic Resource]. − [Retrieved from]: http://www. semanticfoundry.com/docs/WeAreWhatWePost.pdf [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-16

Номер

Розділ

Статті